Bila Aqil pandai minta nasi

8:00 AM

Bila Aqil pandai minta nasi



Sesejak dah pandai cakap ni Aqil dah pandai minta nasi.
Selama ni mama dia payah nak masuk dapur hari Isnin sampai Jumaat.
Makan ja apa yang abah beli masa balik keja.Kalau abah beli laksa dan kuih talam itu la yang kami akan makan.

Bila Aqil dah besar sikit dah pandai minta benda nak makan walau dah makan kuih atau laksa petang tu.

'Mama...nak acik'

Iskhhhh...kesian plak kat anak bila dok ulang ayat tu dua tiga kali.
Mau takmau mama dia gagah gak la ke dapur masak nasi dan lauk senang-senang habuan kami nak makan berdua.
Abah dah pi keja untuk malam plak so apa yang ada dalam peti sejuk itu yang saya masak.

Pastu dia dok ulang masuk dapur cakap 'nak acik...nak acik...' selagi mama dia tak siap masak...hahaha...jenuh...


Jadi la kan?
Naseb la dapat anak yang makan ja semua yang mama masak.Kalau dapat yang memilih mau jenuh.

You Might Also Like

9 apa kata anda?

  1. ya Allah sukanya kalau anak suka makan..Alysa & Danish ni terbalik, kita pulak yang duk tanya dia nak nasi tak??? huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. Wahhh byk nye lauk pauk....lapa pulak akak tgk...hihihih
    Oh dan pandai minta nasi ye....tunggu skit jam lagi dia pandai minta lauk pulak...
    hihihihi... akak datang singgah jln2 sini ;)

    ReplyDelete
  3. alaaa comey je aqil mtk nasi
    lauk2 pauk tu awesome giler kut
    iols lak yg nak mtk nasi ni hahaha

    ReplyDelete
  4. sebab yg sama jugak aida ni merajinkan diri nak masak.
    kakak2 dulu tak pemakan.
    ijat ni plak memang pemakan. and dia suka makan nasi.

    ReplyDelete
  5. itu lauk2 simple akak cakap ? gempak la tu ahaha..
    hehe nanti da makin besaq nanti lagi besaq selera.. bagus Aqil.. makan makan =D

    ReplyDelete
  6. patut debab aqil mama masak sedap hihihi

    ReplyDelete
  7. kannnn bila anak sebut ni terus layuuuu rasanya. terus menyerah kalah kemalasan itu kihkihkih

    ReplyDelete
  8. Mcam anak sha.. Kalau dia minta nasi memang heaven sangat..
    Tapi tu la.. lauknya yg goreng-goreng.. Sup.. dan gulai lemak putih..
    sekarang baru belajar sikit-sikit makan lauk lain..

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers